Direktlänk till inlägg 19 mars 2019

Hur man blir till

Av Annika J - 19 mars 2019 13:09

Ja, alltså inte hur man blir till som person, dvs genom sex och samlag. Mer om hur man blir till den man är, och hur man kan göra för att påverka den riktning allt är på väg mot. Vet man med sig att det kommer gå åt skogen, då kan man ju lika gärna lägga ner och minimera förlusterna. Så tänker jag, jag vet inte hur andra tänker. 


Andras tankar är svåra att förså. Om man inte är tankeläsare då förstås, men kanske hae även desvårt att tyda vad andra människor menar.  Jag tycker det är stört omöjligt, och hade heöst sett att det inte var såpass nödvändigt som det ändå är. Det hade underlättat mitt luv. jag jobbar med försäkringar och trivs bra. Jag har jobbat med annat innan, men tyckte det var dags att testa på en ny bransch. Så försäkringar: och allt vad det innebär är alltså vad jag pysslar med dagtid.


Kvällstid är det träning, mat och TV som gäller. Jag är även glad i att läsa, helst sorgliga draman från förr. Men jag läser det mesta, jag gillar att läsa. Den enda genren jag egetlige inte är så förtjust i är fantasy. Fantasy är för overkligt, även för mig. Kanske är fantasyböcker något som är för en yngre generation? Men jag gillade inte fantasyböcker som ung heller, så där sprack den teorin. En vän - Erik - hade den tesen. Erik sa ofta att Fantasyböcker är trams, och att det bara var att glömma skräpet. Jaha, Erik hade nog rätt.


#Erik #Läsa #Fantasyböcker #Försäkringar #Andra # Tankeläsare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika J - 22 juli 2019 02:45

Jag undrar om vi är klara. Eller är det tvärtom än mer? Magic eight ball says: "Ooh-Ooh"....   Jag är så färdig med allt vad tramsande heter, men jag är ändå den som alla ser som clownen. Jag är bara blek och har läppstift. Är det okej? Får man d...

Av Annika J - 7 april 2019 13:45

Denna lilla topplista: Topplistan 2018, kom till när jag var på jakt efter något nytt att läsa. Trots att jag inte är så glad i Fantasyböcker så hittade jag fram till en topplista över just fantasyböcker. Något i sättet att skriva fick mig sugen på a...

Av Annika J - 1 april 2019 14:00

Det blir nog inte en topplista av detta ändå. Ni kommer förstå när jag skriver nästa inlägg, men jag hinner inte skriva nu. Men jag måste nog hitta en annan blogg. Ett annat namn minst. Attan! ...

Av Annika J - 31 mars 2019 13:30

"Fa-an ta dig, ja måtte helvetets flammor bränna dig i all evighet."   Så sa han: Erik. Nästan helt ordagrant, och för att inte ha varit närvarande är det väldigt träffsäkert. Mer än man kan ana av blotta åsynen av denne Erik som nu det talas om....

Av Annika J - 29 mars 2019 20:15


Jag skrev för ett par dagar sedan om "Bitterfittan" (som jag genant nog trodde hade skrivits av en Annika och inte Maria) och såg då att det finns en uppföljare. Namnet "Bitterfittan 2" imponerar knappast, men nog kommer den läsas alltid. jag förutsä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards