Alla inlägg den 21 mars 2019

Av Annika J - 21 mars 2019 19:51

Jag fortsatte att läsa om den leende farbrorn Harry Järund som var så full av liv att jag föreställer mig att han fick priser och diplom var han än var. Ja, han blev tämligen gammal så Järund bör ha spridit sin glädje på något av de närliggande sjukhusen. Hade jag varit sjuksyster där då, då hade jag gett honom ett pris. Det borde de ha gjort, jag skall kolla upp det. Typ "Världens bästa patient". Den tanken får mig att le av någon anledning. Som om det vore ett minne nästan. Men Järund blir också väl porträtterad av de skickliga skribenter som har skrivit om honom. Jag ser hela tiden dessa namn - Erik och Annika Järund - när jag läser om Harry Järund och Tetra Pak. Det kanske är släktingar, men vad vet jag? Det får vara nog med en "syn i kristallkulan" kring denne mystiske Järund. Eller Jaerund som de stavar det i vissa utländska tidningar. Arla skriver en snutt om honom också, men det var inget nytt att läsa där. 


Då kan jag rekommendera Lars Leanders text om Tetra Pak, det är bättre läsning och hade gjort succé på topplistor om den hade givits ut i bokformat. Jag älskar att läsa, men inte på skärmen. jag vill ha en riktig bok, oavsett om det är en simpel deckare från Topplistan eller en reseguide som skall läsas. Skärmar är bra till mycket, men inget slår en god bok! 


En bok jag älskade när den kom är faktiskt skriven av en Annika av någon anledning. Dagens namn typ: Annika och Järund har liksom varit en röd (ljusrosa) tråd genom allt, trots att inte ett dugg har med just Annika Järund att göra. Men så slumpar sig saker ibland.  Boken - Hoppla, där var jag ute och cyklade; det var inte alls någon Annika, det var en Maria. Nåväl, det kan vara hur det vill med namn och sådant, boken är denna: 

 

Jag älskar namnet! Bitterfittan är ett så vansinnigt festligt namn i sammanhanget, i alla sammanhang faktiskt.

Av Annika J - 21 mars 2019 19:31

Jag har ett tillkännagvande kring namnet Annika, eller närmare bestämt Annika J och dess sanningshalt. Det är som THC i CBD-olja: 0% innehåll eller sanningshalt. Noll procent! Jag heter inte Annika, jag heter inget på J och jag är dessutom en ganska imbicill individ med på tok för mycket ovettigt som snurrar runt och stör det som kan bli. Jäkla skitbokstäver. Ett A finns med, men inte som i Annika utan som i ADHD. Nej. Jo. 



Fan vet om jag har eller inte har smittats av den lömska parasiten, det vore sablar så irriterande. Det botas för tusan med KNARK. Fy FAN!


Men Järund skänker lite glädje

 

En av de minst kända uppfinnarna i Svensk historia - Harry Järund - är en person som jag kan rekommendera er att söka upp på google. Äsch, ni kommer bara fastna vid andra Järund. Erik Järund, och sedär: en Annika Järund som dyker upp. Det är nästan lite ironi i bakgrunden med tanke på vad jag öppnade detta inlägg med. Inte knarkbiten, inte hasch, marijuana och CBD alls. Endast om ironin att jag INTE heter just Annika J, och sedan dyker just en Annika upp. Och Järund är med J. Söt tjej för övrigt. Ser glad ut, jag tror hon är en mycket lycklig människa. Som Peter Dalle. Men Harry kan ni läsa om både här, här och till sist på denna sidan om mjölkens fader (nåja, han hade inga spenar eller så): Herr Harry Järund!


#Tetra Pak #Järund #Harry #Erik #Annika

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards